Geschiedenis onderhoud

  • Juni 2008 - grootzeil gescheurd, windhaantje gestolen in Amsterdam. Toch maar nieuw grootzeil besteld.
  • Augustus 2009 - fok gescheurd, windhaantje weggewaaid in storm. Gerepareerd met de hand.
  • Mei 2010 - al het houtwerk incl. stootband geschuurd, geschilderd en gelakt. Onderkant nieuwe anti-fouling.
  • Juni 2010 - voorste preekstoel aan de kade met 3 poten uit het polyester gerukt, gerepareerd. Ankertouwkast blijkt vol met water te zitten. Bij werkzaamheden is door de terugslag van een speedboot de stootband op 2 plaatsen versplinterd, gerepareerd met o.a. houtlijm. Rode polyester opnieuw geschilderd. Zitkuip opniew geschilderd met wit polyesterverf. Overloopwagen losgemaakt, verroestte schroeven verwijderd en nieuwe RVS geplaatst en dicht gekit. Dekplankjes binnen vertoonden scheuren, opniew gezaagd en gelakt. Lekken bij de ramen gerepareerd met vulkaniserend rubber. Nog steeds een lek in de achterbak.
  • Mei 2012 - nieuwe zwarte anti-fouling en 2 lagen rode polysterverf aan de onderkant. Stootrand bijgewerkt. Lek in de achterbak opgelost door 2 stukjes rubberen slang onder de achterdeksel te plaatsen en een schoonmaakdoekje op de bodem om zo de condens te laten verdampen.
  • Mei 2012 - Voorste stag losgeschoten, mast naar beneden gekletterd, giek eruit gesprongen, giekverbindingsstuk dusdanig verbogen dat we een nieuwe hebben moeten maken. Wonder boven wonder maar een klein oppervlakkig stukje uit het dekluikje als verdere restschade.
  • Mei 2012 - Moeraskop gekraakt tussen ducdalf en salonboot, stootrand kapot, gelukkig bij de echo geen schade aan het polyester.
  • Juni 2013 - motorproblemen.
  • Juni 2013 - motor gestolen in Amsterdam (ondanks gestaalde ketting) en poging tot inbraak. Dit is gelukkig de eerste keer in de 5 jaar dat hij in de grachten van Amsterdam ligt.
  • Mei 2014 - water komt in de kajuit vanuit de vloer omhoog, geen lek met de echo vanuit de buitenkant. De biels was afgesloten, hier een gat ingemaakt met draaidop, zit helemaal vol. Mogelijk komt het water van het lek bij rechter achterraam, wat zo in de luchtschil druppeld en zo de overvolle biels in.